1000..Moon

Rasulullah SAW bersabda, “Barangsiapa shalat malam pada malam lailatul qadr kerana iman dan mengharapkan redha Allah, maka Allah akan menghapus dosa-dosanya yang telah lalu.” Dari hadist riwayat Muttafaq ‘Alaih.

Di sepuluh malam terakhir ini dianjurkan untuk memperpadat ibadah sunah, seperti salat Tahajud, zikir, salat hajat, tadarus, I’tikaf, dan lainnya. Maka di bulan penuh berkah dan rahmat ini, semua umat muslim sedang menanti “bonus khusus” dari Allah, di mana malam itu penuh “cahaya kedamaian” hingga fajar menjelang.

hmm.. duduk2 depan lappy neh teringat dulu2.. by the time nak smpai 10 malam terakhir ramadhan kat KL neh konfem hujan.. especially before asar / maghrib.. terus terfikir kenapa?? maybe Allah nak bersihkan bumi neh sebab Lailatul qadar tu bakal tiba.. (betul ke??)

maybe jugak.. pasal lately byk sgt bende kotor yg jd kat KL neh..
last year mase g jalan TAR yang sgt.amat.gileee..sesak!!! ade this guy yg jln terhoyong hayang.. habes sume org depan dia sapu.. ghupenye mabuk ok.. ya ALLAH.. org ramai tgk jek kat die.. xmalu ke weh...dh r bulan ramadhan.. adoollaaa..

but then.. tu la yg jadi kat KL neh.. hmm banyaknya dosa.. (dosa aku??)

i'ALLAH 2010 neh dgn keazaman nk bgun tahajjud diperkenankan Allah..amin..O_o

No comments:

Post a Comment