E m O


dalam minggu neh ntah r kenapa e.m.o x pasal2..
ade jek bende x kene.. adollaa
sume neh pasal TENSION!!! gheti??

bukak jek fb tengk kat wall tu sume tulis "alhamdulillah.." "thanx ya ALLAH"..
nak2 bdk JKKP.. phm2 jelah maksudnye ape..
dah dpt keje r tuh kan...

mula2 tuh sonok r kwn2 dh dpt keje..baguih la tu..senang dorang dpt keje.. nak2 budak laki.. gilee senang weh korang dpt keje!!!
ha... dr situ dh start dh gegham..tapi x menyirap lg..
lagi2 yg x abes2 post "should i say yes/no".." eh nak ke x ek"....
wehhhh!!!! tolong r.. dh terang lagi bersuluh dh dpt tu pegi jelah.. x kesah la dpt ke x.. adoii..

tambah2 lagi puasa2 neh asik duk umah jek..naik sebal badan..
tido..bangun..tido..bangun.. mane x pening~~
arghhh!!!!

mak kata byk2 solat kak..semyg dhuha..mudah2 Allah bukak pintu rezeki akak..
ye mak..kalu 9 tido balik..bangun pon dh kejauhan..ape cerita??

dulu mak dpt keje skarang pon 3 taun tgu..
2 taun keje kilang nenas tuh..pas2 setahun menganggur duk umah..(setahun???)
lps tu mak dpt offer letter keje kt KL..keje skng la neh..sampaiiiiii skang mak keje..
xpe kak..ko duk umah puas2 nanti dh keje ko malas plak nk keje..mcm mak neh kalu ikot kan hati dh lama benti..tapi mengenangkan hal sape nak bg 3000 sebulan..keje jelah..

oh..ho..hoiii...
tenang sket r hati neh dgor mak kate gitu..
mungkin Allah nk duga hambanya..or maybe dosa2 aku yg dulu..waaaa!!! sdehnyee...
tapi still...masih..masih sdeh...kerja.oh.kerja..silalah cari saya!!!!

aduhh..mengeluh jelah kalu pikir mende neh..
bile la nak abis pikir.. dh penatt..tau x penat!!! sob2.. =(

astaghfirullah al-azim..
mak kata doa byk2 kak bulan pose neh.. mudah2an Allah permudahkan jalan..

bantulah hamba mu ini ya ALLAH...amin..

8 comments:

  1. Hai ruby.

    Meh aku nk bagi kata semangat tuk ko. Hehe.
    Tapi hope ko take it positively.

    Pasal kerja ni, ko jangan risau sangat ruby. Sume orang pun ada rezeki di mana2. Cuma maybe lain orang lain la pandangan dia kan.

    Cam kawan aku...dia siap plan nk kerja pas raya...xde carik keje memana pon. Itu dia nyer target la. Dia nk spend more time kat umah ngan famili. dah kerja xde masa dah nanti.


    contohnye aku la kan....aku percaya camni...sampai time aku kerja, dapatlahh kerjanye. before diz pas abes sem je...aku target bulan 7 baru nk keje. so dua bulan nk merendek. mmg target. tp still aku apply kerja la. ada la dapat pergi 3 interview...tp kena rejek tiga2. erm Allah tahu hati aku lom nk kerja lae kot xpon bukan rezeki aku kat situ.

    Then sampai satu masa tu aku malas mgharap but in the same time aku still cari kerja yg ak rasa aku berminat. Plus dengan kawn2 aku dah ramai dapat kerja dat time kan. Terasaa la jugakk tempiasnyer coz aku xdapat2 lagi ni.

    Hmmm pastu tibe satu hari tu, on da way nk gi bersukaria mid valley....dapat call dari sime darby ....apprenticeship program aje...bukan permanent...aku terima je...

    kira kat situ dah nmpk la jalan...hati aku senang nk accept not like before aku gi interview cam payah n malas jek.


    ko jangan risau ruby. pk camni, if xdpt kerja lagi...means Allah nk ko spend ur precious time ngan famili. Cam aku dah kerja ni , terasa weekdays tu...pas balik kerja mandi sume...ha dah kol 6.30...sikit je masa ngan famili. mengharapkan weekend jek la. tu yg sekarang x terasa nk outing memana sangat. if bleh malas nk kuar sbb nk dok umah.

    aku bersyukur dapat kerja. dapat duet bulanan at least. aku xpernah terpk nk join sime darby weh... (xde dalam target idop pon haha) aku ada benda laen aku nk wat. tapi for now, aku accept dulu. ada la hikmah dapat kat sini, belajar la apa yg patot dulu kan.


    ruby, doa tu wajib selalu. tp aku doakan ko jangan sedey2 or emo xde keje. byk keje laen weh. even aku 2bulan tu full time bz ngan aktiviti sendiri. hahaha. seriously. tanyela patin tu. aku xkeje ni macam2 nk wat . ye r kuar sana sini, jenjalan, blogging..apa laen la kan.


    jangan risau ruby. Allah knows best what's for you dear! hehehe. yakin ngan Allah. So ni tengah holiday ni, ko buatla apa2 yg patut. nk dok umah sepuas hati. masok kelas apa2 ke , kelas menari kew, latih vokal ke, kerohanian ke. hehehe. aku serious ni. :D

    aku ada suggestion la. let say if ko ske baking. ko jual la cake or biskut . pergh if sedap gerenti laku. income lagi best punya. try la weh ;D

    ReplyDelete
  2. waaa...auzz..thanx veru much2.. really made my day..

    mekaseh puteri kayangan (ingt x ko pakai putih time abg yam kawen..dats aku pnye 1st impression weh)..muahxx

    ReplyDelete
  3. sang rubi...jom masuk kelas tarian cha cha nk??? hahahahhaha...xpon...yg paling sexy.. tarian sambaaaa!!!

    (time seyes..hurm...aku ni lg weh..dah setahunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn xde keje...aku pn x paham2 napeee!! byk je aku apply sume...keh2)...but..i still hate this Q------->

    ko keje ape skng? kat mane?? amacam keje??? aku benci soalan KERJE!!!!! buat jela keja korg tuh ye...aku hargai korg nye concern...tp aku still x ske soalan tuh! nnt aku dah keje..aku publish kat FB yee!!! tungguuuu~~ (nk emo kat page ko plak..hahaha)

    ReplyDelete
  4. hehehe tq ruby . doakan aku jadik puteri kayangan betol la. dapat kawen ngan putera langit ke. hahaha (jadah aper nih)

    hehe patin. ko pon bersatu ngan ruby wat biskut jual. meletoppp beb! konpommm lebey byk income. hehe.

    ReplyDelete
  5. ruby sabar, rezeki masing2 tetap ada..i'allah.
    aku baru keje seminggu nie rasa nak berenti plak, kadang2 terfikir lagi bagus sambung master... huhuhu.. belajar lagi besh..

    ReplyDelete
  6. ha'ah la bas..same ngn aku..tapi tu dulu time training..
    nak sambung blaja?? emmm..malas dh la..aku bukan nye rajin pon. baca buku pon malas..

    maybe dh tibe masenya aku berbakti kt mak ayah kot..nak2 anak sulung..lagi lah kan.. cewahhh ayat geli2...

    ReplyDelete
  7. same la kite b.. dulu2 gtu jugak.. tension wooo.. sampai mls nak buke fb..tgok sonang je dorg dpt koje.. huhu.. insyaAllah setiap org de rezeki msg2..Allah Maha Adil.. (^,^)v..

    p/s : best ape dok keje.. freee je.. xya pk pa pe..kan.. hehee

    ReplyDelete
  8. hahhaa..ajiyah

    aji sambung master kan di sinunn..
    okler..aji ade tokoh jd lecturer ahakss (kte doakan neh) ahaha..

    itule..kwn kite pon kate baik enjoy2 dulu nanti dh keje dh x rase..huhu..

    baiklah kalu gitu~~~

    ReplyDelete